HTML

Évi Izraelben

Friss topikok

  • MGerg: Határeset Évi... Határeset. :-) Attól függ melyik modellt kaptad. :-) (2014.07.07. 16:39) Ehun vagyok e!
  • MGerg: Ja tényleg, panelmoly... :-) Majd legközelebb. :-) (2014.07.07. 16:35) D-1

Címkék

Archívum

Harci helyzet

2014.07.25. 15:39 Simone Lewis

Péntek van, itthon vagyok, ma nincsen tanítás, itt ma van "szombat".
A hét elég egyhangúan telt, délelőtt iskola, néha egy-egy riadó, általában 11 óra felé, aztán suli után irány az iroda, meló délután 5-ig, aztán jövök haza és tanulok estig. Nem is nagyon tekeregtem, csak tegnap délután, elmentem vettem ajándékot Danielle-nek meg Adva-nak, majd meg akarom köszönni nekik, hogy segítettek itt  nekem stb.
Egyedül vagyok itthon, Uri és Danielle elmentek délre. Tegnap Danielle-ék összegyűjtöttek egy kalap pénzt és vettek tisztálkodószereket, pólókat és egy rakat cigit és ma elvitték a gázai övezetben harcoló katonáknak. Persze Gázáig biztos nem mennek, odáig nem engedik őket. Hívtak engem is, de annyira nem kívánkoztam arrafelé, ott baromi sok a riadó, no meg anyu sem örült volna neki szerintem...Inkább olvastam, tanultam, fürödtem egyet a medencében, pihenés van.

Folyamatosan figyelem a híreket és gyanítom, otthonra csak a legrosszabb része jut el - a fényképek a szétlőtt házakról, a 800 halott palesztinról és hogy lezárták a repteret. Ha én is csak ezeket látnám, valóban riasztónak érezném a helyzetet, de itt Tel Avivban semmi sem változott. Sőt, mióta megindult a szárazföldi offenzíva, mintha kevesebb rakétatámadás lenne, szóval (lekopogom), de még nyugodtabb is a helyzet. A repteret sem zárták le, hanem a nemzetközi légügyi hatóság 24 órára nem javasolta a berepülést, mert a reptérhez közeli helyen egy rakéta maradéka egy raktérépületre esett. Erre csomó légitársaság törölte a járatait. De ma már közlekednek rendesen.

Amúgy kezd érdekes lenni az, hogy milyen visszhangja van ennek az egész háborúnak otthon, a világban. És bár nem vagyok szakértője a helyzetnek, de valóban valahogy más irányt vett a dolog az utóbbi egy hétben. Leegyszerűsítve a jelenlegi konfliktus azzal kezdődött, hogy szélsőséges palesztinok kb. egy hónapja 3 zsidó fiút elraboltak Jeruzsélemben, majd megölték őket. Mire egy szélsőséges izraeli megölt egy palesztin fiút. Majd a Hamasz a Gázai övezetből elkezdte lőni a rakétákat, amiket Izrael kivédett a Vaskupolával és mindeközben légitámadások során elkezdte lőni a terroristákat. Eddig kb. bíztam is abban, hogy hamarosan tűzszünetet kötnek és vége lesz ennek itt pár napon belül.
Aztán vett egy fordulatot a dolog, ugyanis az izraeli védelmi erők szárazföldi támadásba kezdett, aminek a célja immár egy kiterjedt, a föld alatt található alagútrendszer teljes felszámolása lett. A furcsa számomra az, hogy mint megtudtam, már 10 éve tudtak ezekről az alagutakról! Sőt, Gilad Shalitot 2006-ban ezen a csatornarendszeren keresztül rabolta el a Hamasz, 5 évig börtönben volt a srác, majd 1,000 palesztin fogolyért cserébe engedték el. De mintha most derült volna ki Izrael számára, hogy mennyire komplex és hatalmas ez az alagútrendszer. Már vagy 40 csatornát feltártak, bennük lőszereket, altatószereket találtak; van olyan, ahol autóval lehet közlekedni a lebetonozott utakon!  A legtöbb mecset(!) alól indul a gázai oldalon (elvileg mecsetre nem lőhet Izrael és ha jól tudom, nem is teszik) és átér Izrael területe alá, egész pontosan kibucok alá. Terveket is találtak, hogy az elkövetkező időben az egyik következő nagy zsidó ünnep (Rosh HaShana) alatt hogyan támadtak volna rá a kibucokra, rabolják el az ott élőket stb.
A palesztin halottak és sérültek száma egyre nő, mert az izraeliek figyelmeztetése ellenére a palesztinok nem mennek el otthonról, hanem élő pajzsként védik a Hamasz bujkáló tagjait. Számomra ez egyszerűen nem elfogadható. Mindeközben a palesztinok továbbra is folyamatosan lövik a rakétákat és egyre messzebb tudnak ellőni, így az izraeli védelmi erők is teljes erőbedobással harcol és már nekik is vannak halottjaik.

A sajtóban és a világban pedig mindenki az izraeliek ellen fordult - most komolyan, a Hamasz lövi Izraelt, alagutat ásott az ország alá, amiben fegyvereket, lőszereket csempésznek és saját embereiket nem sajnálva iskolák és mecsetek közé húzódnak a terroristák. Csoda, hogy Izrael támad és addig nem hagyja abba az offenzívát, amíg fel nem számolta a csatornarendszert?! Sőt, ha jól értettem, a UN-ben a többség arra szavazott, hogy Izrael háborús bűnöket követ el. A Hamasz nem?? WTF? Persze a tárgyalások folynak tűzszünetről, de a legtöbb izraeli is azt mondja, ha már elkezdték, fejezzék is be a hadműveleteket. Most biztos csóválja majd pár ember a fejét, de szerintem addig ne hagyják abba a harcokat, míg az alagútrendszert fel nem számolták. Én bizony igazat adok nekik...Tudom, rengeteg az áldozat a palesztin oldalon, de ha ez az alagútrendszer megmarad, akkor sokkal több ember hallhatott volna meg a tervezett  merénylet során és véleményem szerint annak még csúnyább háború lett volna a vége.

Update: Az amerikai külügyminiszter, John Kerry most itt tárgyal napok óta, és a tűzszünetről folynak az egyeztetések, ma csak ezzel foglalkoznak itt a hírekben. Uriék most mondták, hogy olyan elképzelés is van, hogy tűzszünetet kötnek, de közben az alagútrendszert szétrombolhatja Izrael. Na erre kíváncsi leszek, hogy ebbe a Hamasz belemegy-e.

 

 

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eviizraelben.blog.hu/api/trackback/id/tr746544559

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása