HTML

Évi Izraelben

Friss topikok

  • MGerg: Határeset Évi... Határeset. :-) Attól függ melyik modellt kaptad. :-) (2014.07.07. 16:39) Ehun vagyok e!
  • MGerg: Ja tényleg, panelmoly... :-) Majd legközelebb. :-) (2014.07.07. 16:35) D-1

Címkék

Archívum

Shabbat shalom - hétvége

2014.07.12. 18:35 Simone Lewis

Csütörtökön délután végre kimozdultam. Délután 2 felé elindultam egy körútra az irodából. Kimentem gyalog a tengerpartra. Iszonyat meleg volt és persze csak sóvárogtam a fürdés után, nem volt nálam a fürdőruhám. Végigslattyogtam a promenádon, vagy min és nézelődtem. Lőttem pár fotót is, ezzel küldök egy kis nyarat nektek haza oda az őszbe:

 strand.jpg

Utána tettem egy balkanyart és elindultam megkeresni a Dizengoff Centert, ez kb. ott a Westend City Center. Egyrészt hogy kicsit lehűtsem magam, mert már csurom víz voltam, illetve könyvesboltot akartam keresni. A bevásárló központ bejáratánál belenéztek a táskámba. Nem volt nálam sem fegyver, sem bomba, beengedtek. Kicsit pihegtem és azt hiszem, kicsit megfáztam a klímától....Megtaláltam a könyvesboltot és a béna héberrel a Szabó Magda könyvet kértem. 3-4 mondtat után ugyan angolra váltottunk, de nekem ez már kis siker, ugyanis meg mertem szólalni héberül azon kívül, hogy "köszönöm szépen" és még meg is értették. Volt nekik a könyvből, ugyan csak 1 db, de rendeltem belőle még egyet. Uri lányának is ezt szeretném majd adni köszönetképpen, nagyon sokat segít nekem itt. Aztán vissza is mentem az irodába, elég volt a csavargásból.

Tegnap, pénteken délelőtt punnyadás volt, majd délután Urival felkerekedtünk és elmentünk strandolni, Tel Avivtól északra egy helyre, aminek nem jegyeztem meg a nevét. Jó kis strand, nem voltak sokan. Kávéztunk, buggyantam egyet a vízben, úszni nem lehetett, a hullámok miatt. Jó kis magyarként gyűjtöttem pár kagylót, már csak a kis rózsaszín műanyag játékvödör hiányzott a kezemből. Uri lehívta egy cimbijét, Gadit, már én is találkoztam vele otthon párszor. Ebédeltünk egy jót, beszélgettünk, söröztünk. Csak hogy ne felejtsem el: Gadinak saluki kutyái vannak, ezek kb. sivatagi agarak, ha jól értettem, majd utána akarok nézni, de sokat csacsogtunk az agarakról is. 7 felé elindultunk haza. Este hamar elaludtam és kivételesen jól is aludtam.

Ma semmittevés, illetve mostam, tanultam. Itt jegyzem meg, hogy szeretnék szárítógépet! Sokkal puhábbak a ruhák száradás után és nem gyűröttek.
Aztán nemrégen kimentem futni, de valami borzalmas volt. Dögmeleg, eltévedtem, sokat gyalogoltam és szerintem a vizem is poshadt volt, majdnem behánytam tőle, talán 3,5 km-t összeszedtem, de nem biztos. És most itt vagyok. Holnap már suli, most 5 napig zsinórban, szóval nyista tekergés!

És, egy kis helyzetjelentés még a körülményekről. A gázai övezetben szépen szólva sz%ros a helyzet, de Tel Avivban nem annyira (volt pár riadó ugyan, de ennyi), itt Savionban meg nincs semmi. Uri elmondta mi a teendő riadó esetén, mi történik, meg hogyan működik a védelmi rendszerük. Nagyon sajnálatos, hogy pont most vagyok itt, ugyanis csak erről van szó mindenhol, meg mert emiatt nem fogunk tudni elnézni pl. Jeruzsálembe sem, meg a Holt tengerhez sem (igaz, én ott már voltam a jordán oldalról). De hátha rendeződnek a dolgok még az ittlétem alatt, nagyon sajnálnám, ha nem jutnék el oda.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eviizraelben.blog.hu/api/trackback/id/tr276503309

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása