HTML

Évi Izraelben

Friss topikok

  • MGerg: Határeset Évi... Határeset. :-) Attól függ melyik modellt kaptad. :-) (2014.07.07. 16:39) Ehun vagyok e!
  • MGerg: Ja tényleg, panelmoly... :-) Majd legközelebb. :-) (2014.07.07. 16:35) D-1

Címkék

Archívum

Ismerkedő nap

2014.07.06. 20:55 Simone Lewis

Ma már kitettem a lábamat a házból! Reggeli után, olyan fél 11 felé (azért nem kapkodtam el a dolgokat) elindultam a sulit megnézni. Még csak holnap kezdődik, de el akartam ma menni, hogy ne akkor kelljen bolyongani. Le lett töltve a telefonomra a Waze nevű navigációs program, áldom a feltalálóját! Egyrészt mert be lehet állítani a nyelvet magyarra (angolban rendszeresen összekeverem a bal és jobb oldalt), illetve baromi gyorsan újratervez, ha nem jó irányba megyek. Sőt, a felhasználók bejelentkezései alapján a forgalmat is figyeli és automatikusan újratervezi az útvonalat, így elkerüli az ember a dugót, balesetet stb. Frankó kis program!
Szóval odaértem a sulihoz, fél óra volt csúcsforgalom után, szóval holnap a reggeli dugóban min. 1 óra lesz az út szerintem. Szépnek annyira nem nevezhető Bauhaus épület, közel a tengerhez. Bementem, megkerestem a termet, ahol holnap eligazítás lesz, ennyi. Többet nem is terveztem mára.
Íme a suli:

suli.JPG

Közlekedést tekintve teljesen jó a vezetési morál, én sokkal rosszabbra készültem. Minden sáv felfestve, rendesen mennek, semmi káosz, mint ahogy én elképzeltem. Talán annyi, hogy a körforgalomból kihajtva SOHA nem indexelnek. Szóval ma már én sem tettem mindig, vérbeli tel avivi lettem :D Ja, meg a nagyobb sugárutakon, ami már kivezet a városból, 3 sávos stb, néha ott is pöszmögnek, nem is értettem. Egyszer akartak letolni a belső sávból, ott kb. 75-tel mentem, de egy Hummer akart 'letolni', szóval úgy gondoltam, jobb, ha félreállok :) El is száguldott mellettem vagy 80-nal....Azért biztos lesz ez máshogy is, de nem erre készültem.
Utána bementem az irodába, találkoztam Uri lányával (Danielle) és Uri üzleti partnerével (Ilan), aztán melóztunk. (Ja, ma már két ember is kérdezte, ezért leírom, hogy Izraelben a hét első munkanapja vasárnap. És péntek meg szünnap. Szóval ma rendes munkanap volt.) Délután kimentem Danielle-el ebédelni, egy kávézóba ültünk be, rendeltem egy csirkés szendvics menüt. Ez egy hatalmas csirkés-salátás szendó, tulképp egy baromi nagy bagette-ben, hozzá krumpli meg üdítő. Mindennek ára 50 shekel, ami kb, 3,400 Ft...Ami azért elég sok, de hozzá kell tennem, hogy a szendvics felét nem is ettem meg, becsomagolták, elhoztam, és az volt most a vacsim.
6-ig bent voltam, aztán hazajöttem.
Aztán kitaláltam, hogy én bizony elmegyek ma futni. Kinéztem egy kis kört itt Savionban (Uri Savionban lakik, ez kb. mint Érd Budapest mellett, vagyis külön település, de egybeépült Tel Avivval). Dögmeleg volt, 32 fok, hülyére izzadtam magam. Vagy 30 embert láttam futós szerelésben, de 3 futott kb. azok is csak lefelé. (Enyhe emelkedők és lejtők váltakoznak). A többi mind gyalogolt...Furcsa volt. De a hőség kikészített, ahogy apu mondaná "nem fehér embernek való". 2 kört akartam futni, de egy lett belőle, ez 5 és fél km volt. 
Viszont ez a környék nagyon durva. Ha jól tudom, Savion Tel Aviv leggazdagabb része. Itt olyan, de olyan rezidenciák vannak, hogy hihetetlen! Hatalmasak, felhajtók, nagy kertek, teljes biztonsági rendszerekkel, hatttalmas autók...Uri háza azokhoz képest piskóta.

Elteszem magam holnapra, majd beszámolok a suliról is. Ha már egyszer tanulni jöttem!

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eviizraelben.blog.hu/api/trackback/id/tr806480215

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása