HTML

Évi Izraelben

Friss topikok

  • MGerg: Határeset Évi... Határeset. :-) Attól függ melyik modellt kaptad. :-) (2014.07.07. 16:39) Ehun vagyok e!
  • MGerg: Ja tényleg, panelmoly... :-) Majd legközelebb. :-) (2014.07.07. 16:35) D-1

Címkék

Archívum

Első nap az oskolában

2014.07.09. 19:27 Simone Lewis

Kissé megkésve, de beszámolok az első napomról a suliban.

Reggel 3/4 9-re kellett odaérnem, időben elindultam. Rendben odaértem, bár a forgalom valóban erősebb volt jóval. Leparkoltam, bementem a kiírt terembe, már voltak ott páran. Mindenki megilletődve pillogott körbe és közben igyekeztünk nem megfagyni a 17 fokosra hűtött szobában. Két felé osztottak minket, kezdő és haladó csoportba, az utóbbiba kerültem.
Átmentünk az osztályterembe (de vicces ilyeneket írni, ezer éve jártam suliba...), egy kb. 45 év körüli nő a tanárunk. Nem vacakoltunk, rövid ismertető után belecsapott a lecsóba. Folyamatosan héberül beszélt, csak ha nagyon hülyén nézünk, akkor fordította le a mondókáját angolra. Meglepő módon teljesen jól értettem, amit mondott, bár hozzá kell tennem, hogy sokat gesztikulál és nagyon tisztán ejti a szavakat. Csináltuk sorba a feladatokat, minden okés volt. Már az első nap után éreztem, hogy megérte eljönnöm, ez kell nekem. Nagyon jól tanít, totál fel vannak építve a feladatok, figyel ránk, tudunk jegyzetelni, jó feladatokat ad stb. Szóval szuper a tanár!
Azóta már a 3. napon is túl vagyok, még mindig nagyon tetszik, egyre többször merek megszólalni héberül az órákon, akár önként is. Ugyan nem sok újat tanulok nyelvtanilag meg mondjuk szókincsben, de a szövegértésem szerintem már most javult.
Ami a csoportot illeti, vegyes a társaság többféle szempontból is. Egyrészt vannak páran, akik baromi jól tudnak beszélni, nekik ma már külön csoportot csináltak. Igaz, van olyan is,aki baromi jól beszél, de írni, olvasni szinte alig tud. Én az ellentétjük vagyok azt hiszem (olvasás, írás simán megy ezen a szinten, amit itt kérnek, sőt, majdnem azt mondom, hogy túl egyszerűek a szövegek), de én meg ugye beszélni nem tudok. Lényeg, hogy jó kis tanulás lesz itt! Leckét is kapunk, de nem sokat.
Ami a csoport nemzetiségi összetételét illeti, van venezuelai, brazil, spanyol, amerikai, orosz, ukrán, német, filippin diák a csoportban. Van egy kislány is (ő a filippin), szegénykém eléggé el van anyátlanodva, a hangját is alig hallani.

Suli után irány az iroda és bizony melózni kell :) Így este érek haza mindig, meglehetősen fáradtan és még ugye tanulni sem árt. Vagyis eddig konkrétan még sehol sem voltam a városban, vagy körbenézni vagy a tengerparton. Na majd pénteken :)

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://eviizraelben.blog.hu/api/trackback/id/tr906494715

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása